Sveikos gyvensenos patarimai: kaip pagerinti savo gyvenimo kokybę ir sveikatą

Gera sveikata ir puiki savijauta – tai raktas į ilgą, laimingą ir pilnavertį gyvenimą. Tačiau daugybė žmonių nėra linkę skirti pakankamo dėmesio sveikos gyvensenos propagavimui ir labai dažnai jie mano, kad sveikai gyventi yra per daug sudėtinga. Laimei, pagerinti savo gyvenimo kokybę ir sveikatą nėra jau taip sudėtinga, kaip jums iš pirmo žvilgsnio galėjo pasirodyti. Todėl pateikiame jums ne vieną naudingą sveikos gyvensenos patarimą, kuriuo galėsite pasinaudoti.

Valgykite įvairų maistą

Norint, kad mūsų sveikata būtų gera, turime kasdien gauti daugiau nei 40 skirtingų maistingųjų medžiagų ir nei viename maisto produkte nėra jų visų. Taigi, kalbame ne apie vos vieną patiekalą, o apie visą subalansuotą mitybą, kuri bėgant laikui padėtų sustiprinti jūsų organizmą ir pagerintų jūsų sveikatą.

Pakeiskite sočiuosius riebalus nesočiaisiais

Riebalai yra svarbūs gerai sveikatai ir tinkamam mūsų organizmo funkcionavimui. Tačiau, deja, bet pernelyg didelis riebalų kiekis gali neigiamai paveikti mūsų kūno svorį ir kraujagyslių bei širdies būklę. Skirtingų rūšių riebalai turi skirtingą poveikį mūsų sveikatai.

Vertėtų sumažinti bendrą suvartojamų sočiųjų riebalų kiekį (paprastai sotieji riebalai atkeliauja iš gyvūninės kilmės produktų) ir visiškai atsisakyti transriebalų. Vartodami žuvį 2-3 kartus per savaitę, pasirūpinant, kad bent vienas valgymas būtų sudarytas iš riebios žuvies, gali reikšmingai pagelbėti mūsų organizmui suteikiant jam daugiau nesočiųjų riebalų. Tuo tarpu gamindami maistą turėtume vengti kepimo, pašalinti riebesnes mėsos dalis ir naudoti daržovių aliejus.

Vartokite daug vaisių ir daržovių

Daržovės ir vaisiai yra vieni svarbiausių maisto produktų, kurie suteikia mūsų organizmui jam būtinus vitaminus, mineralus ir skaidulas. Turėtumėte per dieną bent 5 kartus vartoti daržoves ir vaisius. Pavyzdžiui, pusryčiams išgerti šviežiai spaustų vaisių stiklinę, užkandžiams pasirinkti obuolį, arbūzą ar kitą vaisių, ir su kiekvienu pagrindiniu valgymu vartoti skirtingas daržoves.

Sumažinkite suvartojamos druskos ir cukraus kiekį

Vartojant daug druskos galima reikšmingai padidinti savo kraujospūdį ir širdies bei kraujagyslių ligų riziką. Laimei, yra ne vienas būdas, kaip galima sumažinti suvartojamos druskos kiekį:

  • Apsipirkinėdami visuomet rinkitės produktus, kuriuose yra mažesnis druskos kiekis.
  • Gaminant maistą druską galite pakeisti kitais prieskoniais, suteikiant patiekalui įvairių skonių ir kvapų.
  • Kai valgote, pasistenkite ant stalo neturėti druskos ar bent jau neberti druskos, kol neparagavote patiekalo.

Tuo tarpu cukrus kiekvienam patiekalui suteikia daugiau saldumo ir malonesnio skonio, tačiau daug cukraus turintys maisto produktai gali reikšmingai pabloginti mūsų sveikatą ir kartu nulemti viršsvorio problemą. Todėl jei jūs esate pratę vartoti saldumynus, vietoje jų geriau pasirinkti vaisius, kurie gėrimams ir maistui suteiktų daugiau saldumo.

Valgykite reguliariai ir kontroliuokite porcijas

Reguliariai vartojant įvairų maistą ir kontroliuojant patiekalų porcijas galima labai reikšmingai prisidėti prie geresnės savo sveikatos ir savijautos. Praleidus bent vieną valgymą – ypač, jei tai yra pusryčiai – galima susidurti su nekontroliuojamu alkio jausmu, dažnai nulemiančiu persivalgymą. Užkandžiavimas tarp patiekalų gali padėti suvaldyti alkį, tačiau tai neturėtų pakeisti pagrindinių valgymų. Užkandžiams jūs turėtumėte rinktis jogurtą, šviežius arba džiovintus vaisius, daržoves, nesūdytus riešutus ar kitus sveikus maisto produktus. Tuo tarpu visuomet atsižvelgdami į patiekalų porcijas jūs galėsite lengviau kontroliuoti suvartojamų kalorijų kiekį, tokiu būdu apsisaugodami ir nuo papildomų kilogramų priaugimo.

Gerkite pakankamai skysčių

Suaugusieji per dieną turėtų suvartoti bent 1,5 litrus vandens arba daugiau, jei yra labai karšta ar yra palaikomas aukštas fizinio aktyvumo lygis. Šiuo atveju vanduo yra pats geriausias skysčių šaltinis. Tuo tarpu vaisių sultys, arbata, gaivieji gėrimai, pienas ir kiti gėrimai nėra laikomi skysčiais, kadangi juose yra kalorijų. Ir nors tai nereiškia, kad jų turėtumėte atsisakyti, vartodami tokius gėrimus neturėtumėte jų įskaičiuoti į suvartotų skysčių kiekį.

Išsaugokite optimalų kūno svorį

Optimalus kūno svoris kiekvieno žmogaus atveju yra labai skirtingas. Tai priklauso nuo tokių veiksnių kaip amžius, lytis, ūgis ir kt. Viršsvoris ir nutukimas gali padidinti daugybės įvairių ligų riziką, tarp kurių taip pat yra ir diabetas, širdies ligos bei vėžys.

Su viršsvoriu galima susidurti vartojant per daug kalorijų (t.y. daugiau nei sudeginame). Papildomos kalorijos gali atkeliauti iš riebalų, angliavandenių, baltymų, alkoholio ir kt., tačiau riebalai yra daugiausiai energijos suteikiančios medžiagos. Fizinė veikla mums padeda tokią energiją išeikvoti ir leidžia mums pasijusti geriau. Todėl jei vartojama daugiau kalorijų, tiesiog būtina užtikrinti ir pakankamą fizinio aktyvumo lygį. Taigi, taisyklė yra labai paprasta – jei imame priaugti daugiau svorio, turėtume suvartoti mažiau kalorijų ir pradėti daugiau sportuoti.

Naudokitės masažo teikiamais privalumais

Atlikti tyrimai parodė, kad masažas gali būti veiksminga natūralia priemone mažinant įvairių ligų ir sveikatos sutrikimų sukeliamus simptomus. Tuo tarpu vienas iš greičiausiai pajuntamų masažo terapijos privalumų yra gilus atsipalaidavimas ir nusiraminimas. Taip yra todėl, kad masažo metu yra paskatinamas endorfinų išsiskyrimas, o tai yra neurotransmiteriai, kurie padeda mums pasijusti geriau. Masažo metu taip pat yra sumažinami ir streso hormonai, tokie kaip adrenalinas, kortizolis ir noradrenalinas. Tyrimai rodo, kad aukštas streso hormonų lygis silpnina mūsų imuninę sistemą.

Keletas masažo privalumų mūsų sveikatai ir savijautai:

  • Sumažina raumenų įtampą;
  • Pagerina kraujotaką;
  • Stimuliuoja ir gerina limfinės sistemos veiklą;
  • Sumažina streso hormonų lygį;
  • Padeda atsipalaiduoti;
  • Padidina sąnarių mobilumą ir lankstumą;
  • Pagerina odos tonusą;
  • Pagerina atsistatymą patyrus minkštųjų audinių traumas;
  • Pagerina psichologinę pusiausvyrą;
  • Sumažina nerimą ir depresiją.

Atliktų tyrimų rezultatai taip pat rodo, kad masažas gali:

  • Sumažinti lėtinį apatinės nugaros dalies skausmą;
  • Sumažinti raumenų skausmus;
  • Sumažinti juntamą stresą;
  • Padėti sergant įvairiomis lėtinėmis ligomis;
  • Padėti mažinant kraujospūdį;
  • Padėti gydant nemigą;
  • Pagerinti nuo vėžio gydomų pacientų būklę;
  • Pagelbėti mažinant galvos skausmus;
  • Pagelbėti sergant sąnarių ligomis.

Daugiau informacijos apie masažą: https://www.masazuotojas.lt/paslaugos/

Pradėkite sportuoti

Fizinis aktyvumas yra svarbus bet kurio amžiaus žmonėms ir nepriklausomai nuo jų fizinės bei sveikatos būklės. Tai padeda mums sudeginti papildomas kalorijas, pagerina širdies būklę ir kraujotaką, padidina ir kartu išsaugo raumenų apimtį, padeda lengviau susitelkti ir gerina bendrą savijautą. Ir, žinoma, nesupraskite klaidingai – jums tikrai nereikia tapti profesionaliais sportininkais. 150 min. vidutinio intensyvumo fizinės veiklos per savaitę pradžioje gali visiškai pakakti, kad laikui bėgant tai taptų jūsų kasdienio gyvenimo rutina.

Pradėkite jau dabar!

Jei jūs vis dar manote, kad gyventi sveikai yra labai sudėtinga, turite suprasti, jog svarbiausia pradėti. Skubėti nėra kur. Jei jūsų gyvenime teigiami pokyčiai ir permainos vyks laipsniškai, jums bus kur kas lengviau prie jų priprasti ir tai paversti savo kasdienybės dalimi. Todėl vykite iš galvos mintis, kad jums bus pernelyg sudėtinga, ir pradėkite jau dabar!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *