Sveikata · 2022-07-20

Geriausi pratimai ir veikla psichikos sveikatai gerinti

Free illustrations of Woman

pixabay.com/illustrations/woman-direction-decision-making-5949817/

Mankšta naudinga ne tik fizinei sveikatai, bet ir psichinei sveikatai gerinti. Daugybė tyrimų parodė, kad reguliari mankšta gali padėti sumažinti stresą, nerimą ir depresiją. Be to, fiziniai pratimai gali pagerinti kognityvines funkcijas ir padėti išvengti su amžiumi susijusio protinio nuosmukio. Taigi, kokie yra geriausi pratimai psichikos sveikatai?

1. Aerobiniai pratimai

Aerobiniai pratimai, tokie kaip bėgimas, plaukimas ir važiavimas dviračiu, puikiai tinka bendrai fizinei ir psichinei sveikatai. Jie padeda pagreitinti širdies ritmą ir kvėpavimą, todėl į smegenis patenka daugiau deguonies. Tai gali padėti pagerinti nuotaiką, kognityvines funkcijas ir energijos lygį. 

2. Jėgos pratimai

Šie pratimai yra vieni geriausių pratimų psichinei sveikatai gerinti. Jėgos treniruotės ne tik padeda pagerinti fizinę sveikatą, bet ir mažina stresą, gerina nuotaiką ir didina savivertę. Jėgos treniruotes galima atlikti su hanteliais, štangomis ar net savo kūno svoriu. Pradėkite nuo nedidelio svorio ir palaipsniui didinkite keliamą svorį, kai tapsite stipresni. Geriausių rezultatų pasieksite treniruodamiesi jėgos pratimus tris-keturis kartus per savaitę. 

3.  Lošimo žaidimai

Manoma, kad lažybų žaidimai gali pagerinti psichikos sveikatą, nes padeda užmegzti socialinius ryšius, išlaisvinti endorfinus ir atitraukti dėmesį nuo neigiamų minčių. Be to, lažybų žaidimai gali padėti pagerinti kognityvines funkcijas ir atmintį. 

Yra manoma, kad lažybų žaidimai gali padėti sumažinti Alzheimerio ligos išsivystymo riziką. Nors bet kokios rūšies lošimo žaidimai gali būti naudingi, yra keletas pratimų, kurie ypač veiksmingai gerina psichinę sveikatą. 

Pavyzdžiui, pokeris, yra puikus būdas išlaisvinti endorfinus. Komandiniai lažybų žaidimai, tokie kaip krepšinis ar futbolas, suteikia socialinio bendravimo ir draugiškumo jausmą. O galvosūkiais pagrįsti lažybų žaidimai, pavyzdžiui, Blackjack ar ruletė, gali padėti pagerinti kognityvines funkcijas. Taigi, kai kitą kartą jausitės prislėgti, pamąstykite, ar nevertėtų išlieti prakaitą žaidžiant vieną iš šių psichinę sveikatą gerinančių betgames. Jų galite rasti svetainėse kaip ši, arba paprasčiausiai naršant internetu.

4. Proto ir kūno pratimai

Vienas iš ypač veiksmingų proto ir kūno pratimų yra joga. Joga gali padėti sumažinti stresą ir nerimą, be to, ji susijusi su geresne miego kokybe. Kitas psichikos ir kūno pratimas, kuris gali būti naudingas psichikos sveikatai, yra taiči. Taiči yra kovos menų rūšis, kurioje judesiai derinami su giliu kvėpavimu ir atsipalaidavimu, ir įrodyta, kad ji gerina nuotaiką ir mažina streso lygį. 

Kiti psichikos sveikatai naudingi pratimai – vaikščiojimas, bėgimas ir plaukimas. Visi šie užsiėmimai gali padėti išsiskirti endorfinams, kurie gerina nuotaiką. 

5. Žaisti vaizdo žaidimus

Nors tai gali atrodyti nelogiška, vaizdo žaidimai iš tikrųjų gali turėti teigiamą poveikį psichikos sveikatai. Žaidimai, kuriuose reikia strategiškai mąstyti ir spręsti problemas, gali padėti pagerinti vykdomosios veiklos įgūdžius, o daugelio žaidėjų žaidimai gali skatinti socialinę sąveiką ir bendradarbiavimą. Be to, tyrimai parodė, kad žaidžiant veiksmo pobūdžio vaizdo žaidimus galima pagerinti dėmesio koncentraciją ir reakcijos laiką. Nors svarbu saikingai leisti laiką prie ekrano, žaidimai gali būti smagus ir veiksmingas būdas sumažinti stresą ir pagerinti nuotaiką. 

Pavyzdžiui, „Minecraft“ gali padėti pagerinti socialinius įgūdžius ir bendravimą. Kadangi žaidimas skatina žaidėjus dirbti kartu kuriant virtualius pasaulius, jis gali padėti žmonėms geriau užmegzti ryšius su kitais žmonėmis realiame pasaulyje.

Taigi kitą kartą, kai jausitės prislėgti, pabandykite paimti į rankas valdiklį ir pažaisti, kad pagerėtų savijauta.

Galiausiai geriausia psichikos sveikatą gerinanti mankšta yra ta, kuri jums patinka ir kurios laikysitės ilgą laiką.